Inimene kaamera taga »

Kirsten Johnson on 25-aastase karjääri jooksul olnud operaator mitmekümnele maailma eri paikades üles võetud dokfilmile, sh filmidele Fahrenheit 9/11, Darfur Now, Citizenfour ja Pray the Devil Back To Hell. Paradoksaalsel kombel astub ta alles käesoleva filmi režissöörina ka ise avalikumalt rambivalgusse, jäädes samas ikkagi selleks, kes ta on – inimeseks kaamera taga. Tema sügavalt isiklik film […]

Armastus… »

Kunstnik Sandra Jõgeva debüütfilm “Armastus…” on valus ja häirivalt otsekohene film 27-aastasest Veronikast, kes on heast perekonnast pärit andekas kunstitudeng. Veronika on kaassõltuvus-suhtes alkoholiprobleemide käes vaevleva Frediga ning noore naise elu on välisele särale ja loomingulisusele vaatamata jõudmas järjest suuremasse puntrasse. Ta saab süüdistuse Fredi pussitamises, ent mees teeb kõik endast oleneva, et süü enda peale […]

Safari »

Skandaalne Ulrich Seidl on oma uues filmis võtnud sihikule jahimehed – eurooplased, kes käivad Aafrika savannides veetmas teist tüüpi perepuhkust, küttides sealseid metsloomi ja kogudes enda kontole justkui punktidena erinevaid eksootilisi loomaliike. Närvi ajab siin osasid ilmselt see, et Seidl ei lähe lihtsa hukkamõistu teed, vaid jälgib pigem oma katsealuste, küttide, elu savannis samamoodi nagu […]

Stefan Sagmeister õnne otsingutel »

Graafilise disaini superstaar Stefan Sagmeister, kes on tuntust kogunud näiteks Rolling Stonesi, Lou Reedi ja Jay-Z albumikujundustega, on loov, rikas ja… mitte päris õnnelik. Olles äsja lahku läinud pikaajalisest suhtest, võtab loominguliselt äärmiselt võimekas mees ette projekti, mille eesmärgiks pole muu kui banaalne, ent alati taga igatsetud õnn. Sagmeister selgitab välja, et teaduslikele uuringutele viidates […]

Ühendatud maailma ilmutused »

Kas tulevik on tunni aja pärast või juba käes? 5G-internetivõrgu sisseviimine ja “asjade interneti” muutumine käibefraasiks lubavad igatahes oletada, et lõpuni ettenägematud muudatused on kohe-kohe tulemas. Autovaba ühiskond, sularaha asendumine krüptorahaga, 80% töökohtade kadumine ja laialt kättesaadav odav elektrienergia ja joogivesi on vaid mõned ennustused. Kust see kõik aga algas ja millega? Vanameistrit Werner Herzogit […]

Road movie »

“Autokaamera ei mõjuta kuidagi ümbrust. Seetõttu on see objektiivse doki filmimiseks täiuslik abivahend.” – Dmitri Kalašnikov Pealtnäha on “Road Movie” just selline kunstiprojektitaoline film, millest kuuldes tahaksid ilmselt paljud hõigata “Ka mina oleksin võinud selle filmi teha!”. Vahe ongi vaid selles, et ei teinud. Piiterlane Dmitri Kalašnikov on kogu filmi kokku monteerinud Venemaal populaarsete ja […]

Reiviv Iraan »

Anoosh ja Arash, esinejanimega Blade&Beard, on Teherani undeground tantsumuusika suurimad nimed. Erinevalt paljudest oma Lääne-Euroopa kolleegidest pole sõna “underground” neile miski snobistlik kunstitermin, sest pea kogu nende tegevus toimubki sõna otseses mõttes põranda all. Olgu see siis plaatide trükkimine, pidude korraldamine plakatitest helitehnikani või riiklikust ministeeriumist valge vale abil mingisugusegi tegutsemisloa saamine, Anoosh ja Aras […]

LoveTrue »

Alma Har’el on kindlasti üks uuenduslikumalt eksperimenteerivamaid dokumentaalfilmide režissööre tänapäeva maailmas. Iseõppinud ning VJ koolitusega autor on töötanud mitmete bändide visuaalse poolega nagu nt. Balkan Beat Box, Sigur Ros või Beirut. 2011. aastal valmis tal paljukiidetud film „Bombay Beach“ ning 2016. aastal kogus festivaliauhindu ning jätkuvat kriitikute heakskiitu tema uusim film „LoveTrue“. Alma Har’el joonistab […]

Houston, meil on probleem »

Isegi kui seda ei juhtunud, on see tõsi. See on selle film põhiline sõnum. – Slavoj Žižek Pärast Teist maailmasõda hakkas Jugoslaavia Tito juhtimisel (ja suuremate riikide eeskujul) arendama välja oma kosmoseprogrammi. See sattus USA huviorbiiti ja pärast Tito ja Kennedy põhjalikke kohtumisi vahetas programm raske raha eest omanikku. See aga mitte ei lahendanud probleeme, […]

Sul ei ole õrna aimugi, kui palju ma sind armastan »

„Sul ei ole õrna aimugi, kui palju ma sind armastan, sest ma ei öelnud sulle seda kunagi. Ma arvasin, et sa teadsid“ Poola tuntud dokumentalist Pawel Lozinski uusim film on tõeline dokumentaalpõnevik, millelt on raske pilku pöörata esimestest sekunditest viimaseni. Kõik see on üles võetud ühes tühjas hallide seintega ruumis lihtsamast lihtsamini – kolm statiivile […]